Педагогічна скарбничка

Ми маленькі – козачата!

У залі лунає "Запорозький марш", муз. Є Адамцевича.
              Добрий день, дорослі!
              Добрий день, малята!
              В добрий час дозвольте свято розпочати!
Сьогодні ми з вами пригада­ємо наших славних предків — запорозьких козаків. До наших днів дійшли перекази про їхню силу, відвагу, мужність. А чи хотіли б ви, діти, бути коза­ками, захищати рідну землю від ворогів? (Відповіді дітей). Вам, мабуть, відомо, що ко­зацька громада поділялася на курені. На чолі кожного куреня стояв курінний ота­ман. І сьогодні у нашому святі братимуть участь два курені — "Крутивус" і "Котигорошко".
Діти діляться на дві коман­ди — курені, обирають капіта­нів — курінних отаманів.
Ведуча. А тепер скажіть хто у вас у командах отамани
(Хлопчики з обох команд представляють отаманів)
В нас невелика команда,
І молодий у нас вік.
А ___________ ми обрали,
Бо він здоровий чоловік.

____________ наш – парубок моторний.
І хлопець хоч куди козак.
На всяке діло він проворний,
Нам всякі витівки мастак.
Заходить дорослий у костюмі козака з торбинкою за плечима
Ведуча. Добрий день, козаче, Куди це ти йдеш?
Козак. Здорові були, люди добрі! Подорожую землею укра­їнською, милуюся її красою. При­дивляюся до дітей, чи гідна зміна росте війську запорозькому. Оце й до вас зайшов.
Ведуча. Наші діти хочуть бути схожими на запорозьких козаків, тому що всі знають, які вони хо­робрі, чесні, мужні, сильні, спритні люди.
Козак. Еге, це добре, що хочете, та в козаки приймають далеко не всіх. Спочатку скажіть, якого ви роду? Які є символи України?
Діти:      Якого я роду?
Якого народу?
Я — син України
З козацького роду.
І я українкою
Змалку зовуся,
і цим я пишаюся
Й щиро горджуся
Всі ми — діти українські,
Хлопчики й дівчатка,
Хоч іще не дуже сильні,
Та душа завзята! 
Ведуча:Прапор – це державний символ,
Він є у кожної держави.
Це для всіх – ознака сили,
Це для всіх ознака слави.
Синьо-жовтий прапор маємо:
Синє небо, жовте жито,
Прапор свій оберігаємо
Він – святиня, знають діти.

Наш герб – тризуб,
Це воля, слава й сила.
Наш герб – тризуб. 
Недоля нас носила.
Та ми зросли, ми є,
Ми завжди будем.
Добро й пісню
Несемо ми людям.

Козак. У запорозьке військо брали тільки тих, хто знав українсь­ку мову, любив її і свою країну.

Ведуча. Так, це про нас. Прав­да, діти?
Діти (по черзі)
Я все люблю в своїм краю:
Криницю, звідки воду п'ю,
Та повні гомону ліси,
Та дзвони срібної роси.

Я все люблю в своїм краю:
Ось під веселкою стою,
Ось дощ веселий напоїв
Тужавий колос рідних нив.


Я все люблю в своїм краю:
Найбільше — матінку свою,
Ласкаву, радісну, єдину...
Люблю, як сонце, Батьківщину.

Козак. Так ви хочете теж ко­зачатами стати? А ви часом не ледарі?
Ведуча. Ні! Наші діти не такі, вони працьовиті, чемні, виховані й про козаків багато знають.
Козак. І про козаків знаєте? То хто ж такі козаки? (Відпо­віді дітей).
Козак. А чи зна­єте ви, що козаки не боялися ні дощу, ні снігу, ні вітру, ні бурі?
Ведуча. Наші діти теж не бояться дощу.
Козак. А що ж вони роблять, коли йде дощ — лякаються та ховаються?
Ведуча. Ні, танцюють та гра­ються.
Під музичний супровід проводиться розминка для усіх дітей
 Ведуча. Наші команди уже готові до змагань. А ти козаче, будеш оцінювати виконані завдання козачат разом з нашими суддями. Отож розпочинаємо наші змагання.
Козаки щоранку прокидалися і бігли вми­ватися, а то й купатися до річки. Тому завдання для козачат таке «Хто швидше скупається»
В естафеті беруть участь дві команди. Завдання кожного учасника — підлізти під гілками низьких кущів (мотузками), добігти до "річки" (обруча), "стрибнути у воду" (пролізти крізь обруч) і швид­ко повернутися назад.
Ведуча. А ви знаєте, що кінь для козака багато значив. І доглядали запорожці своїх коней самі. 
Наступна естафета «Напуваємо коня»
Завдання — сісти верхи на "коня" (гім­настичну палицю) та добігти до "річки" (обруча) поміж "деревами" (обмина­ючи кеглі), "напоїти коня в річці" і швидко повернутися назад.
Ведуча. А ще перевіримо, чи швидкі наші козачата, як вітер, прудкі, як зайці. Тому наша наступна естафета з мішками. Чий гурт виявиться спритнішим, той і отримає бубликів в’язку.
Естафета «Прудкі мішки» (діти стрибають у мішках)
Ведуча:  Козаки на Січі самі собі їсти варили. А по сіль привозили з далеку.
Тому наступне завдання здобути сіль для своєї команди.
Завдання учасників — "сісти на воза й поїхати на базар по сіль" (лежачи на лаві на животі, пересуватись уперед за до­помогою рук), "набрати солі" (добіг­ти до ящика з мішечками для метання) та повернутися з "сіллю у мішку" (по­класти мішечок у кошик).
Ведуча: Козаки вміли самі розпалювати вогнища. Зараз і ви спробуєте викласти дрова для вогнища.
Естафета «За дровами»  (Діти переносять гімнастичні палиці і утворюють вогнище).
Ведуча: Отамани вели все військо у похід, були для козаків взірцем. Діти, а пливли козаки у похід на а кораблях — "чайках". Тому ви теж спробуєте себе уявити козаками, які пливуть на човнах
Естафета "На чайках»" через перешкоди" В естафеті беруть участь дві команди. Завдання: дитина на "човні" (в обру­чі) біжить, перестрибуючи через пе­репони до відмітки-фінішу та повер­тається назад.
Ведуча: Зараз настав час випробувати отаманів кожного куреня.
Естафета «Тягни бука» (сидячи на підлозі, тримаючись за палицю, потрібно перетягнути суперника на свою сторону).
Ведуча: Козачата! І це випробу­вання вам вдалося подолати. Ви можете стати справжніми козака­ми — захисниками Вітчизни. За­порозькі козаки боронили рідний край шаблею й кулею. Мали вони й гармати, що стріляли ядрами. Ядра були такі ж круглі, як м'ячі. Перш ніж вирушити у похід, треба було завантажити у човен гармати і ядра. Тож зробимо це й ми.
Естафета "Перенеси ядра в човен"
В естафеті беруть участь дві команди. Завдання учасників — дострибати до кеглів, затиснувши м'яч між ногами, перекинути м'яч товаришеві, який сто­їть біля мішка, а той має упій­мати м'яч і покласти його у мішок. Після цього дитина, яка кидала м'яч, стає на місце тієї, що ловить, а та по­вертається до своєї команди. Гра три­ває, доки усі діти не перенесуть м'ячі- ядра і складуть у мішок.
Ведуча: Козаки дуже полюбляли сміятися і жартувати. Тому часто влаштовували веселі змагання. Ми зараз і проведемо веселу естафету «Хто швидше взує чоботи» (Біг в одному чоботі)
«Прокоти бочку» (Перекочування пеньків)
Ведуча. Настав час підбити підсумки. Доки журі підраховуватиме бали. Наші хлопчики-козачата заспівають пісню про рідний край.
(Журі підраховує бали і визначає переможців)
Ведуча: Наше журі оголошує результати змагань.
Козак. Ох і славні ви козача­та. І сильні, і спритні, і сміливі, й розумні. Що ж, бачу, гарна зміна козакам запорозьким підростає. А тепер мені пора продовжувати подорож, а вам я бажаю, щоб хлопчики-козачки були міцними, як дубки, а дівчатка-ластів'ятка — гарними, як червоні ягідки!
Ведуча: Настав час привітати переможців змагань. Козаки завжди поверталися додому з перемогою, хоча вона їм нелегко діставалась.
(Журі вручає призи обом командам, а дівчатка – короваї, бубликів в’язку.) Давайте привітаємо хлопчиків з перемогою і поплещемо в долоні.
Все, згасає ясний день,
Сонце все сідає.
І веселі козачата,
До хати вертають.
(Під козацький марш хлопчики-козачата виходять із зали).





Допоможемо Айболиту
Фізкультурне заняття з використанням степ-платформ
для дітей старшого дошкільного віку
Мета: створити сприятливі умови для розвитку рухової активності дітей. Продовжувати формувати навички орієнтування в просторі, правильну поставу. Сприяти розвитку почуття ритму, музичного слуху, уваги, вміння узгоджувати рухи з музикою.  
Розвивати у дітей активний інтерес до занять степ-аеробікою. Формувати переконання в необхідності здорового способу життя щоб бути  сильним, здоровим, бадьорим, завжди життєрадісним. Спонукати до вияву вольових якостей — наполегливості та витривалості. 
Виховувати у дітей позитивні емоції та потребу у фізичному вдосконаленні.
Інвентар: ноутбук, СD «Аеробіка», фотоапарат, магнітофон, аудіозапис повільної музики для релаксації, степ - платформи за кількістю дітей.
Хід.
 Діти заходять до спортивної зали. На лаві стоїть ноутбук.
Вихователь. Діти, сьогодні електронною поштою я отримала листа від лікаря Айболитя. Давайте подивимося, що з ним сталося.
(Діти дивляться відеоматеріал про лікаря Айболитя. Він розповідає, що захворів, приймає ліки, не має настрою.)
Вихователь. Діти, лікар Айболить захворів, сумує сам удома. Чим йому ми можемо йому допомоги? Як полікувати і розвеселити?  (Відповіді дітей) 
Вихователь. Діти, розкриємо секрет здоров’я і хорошого настрою.
Щоб росли малята дужі, сильні та міцні,
Фізкультурою займаються вони. 
Фізкультура незвичайна —
А весела і навчальна.
Не так давно вона ведеться, 
Степ - аеробікою зветься.
Вихователь. Діти, всі вправи, які ми виконуватимемо зі степ-платформами, ми запишемо на відео, а потім перешлемо електронною поштою лікарю Айболиту. Готові виконувати вправи. Тоді починаємо розминку.
Динамічні вправи на розвиток чуття ритму
Ти- ти - ти - куди ж це нам іти?     (Плескати у долоні)
Ать - ать - ать - у ліс підемо гулять. (Плескати долонями по колінах)
Ять - ять - ять - Будем дружно всі стрибать.(Перетопи ногами)
(Степ-платформи розміщено у три ряди. Під музику діти виконують вправи).
Ходьба «змійкою » між рядами степ-платформ.
Ходьба на п'ятах , руки на поясі.
Ходьба на носках , руки на поясі.
Ходьба , обходячи «змійкою » кожен степ .
Біг з захльостуванням гомілки назад  навколо степ-платформ по залу (покажи п'яти).
Біг з викиданням прямих ніг вперед навколо степ-платформ по залу (покажи носочки ).
Ходьба по колу навколо степ-платформ.
 Комплекс ЗРВ з використанням степ-платформ. 
1.Ходьба на степ-платформі  4р.
2.Ходьба на степ-платформі  з рухами рук вперед, вгору, в сторони, вниз. 2р.
3.Ходьба на степ-платформі, руки на поясі, нахил голови вправо-вліво.  2 р.
4.Ходьба на степ-платформі, руки опущені, обертальні рухи плечима
вгору-уперед, нагору - назад.  4р .
5.Ходьба на степ-платформі, кругові рухи руками вперед -назад. По 4 р.
6.Крок зі степ-платформи вперед, руки на поясі. 2р. правою ногою, 2р. лівою.
7.Крок зі степ-платформи назад, руки на поясі. 2р. правою ногою, 2р. лівою.
8.Крок зі степ-платформи в бік, руки в бік, в.п. руки до плечей.  2р. вправо, 2р. вліво.
9.Крок на степ-платформі, руки вгору, крок зі степу, руки вниз. 2 рази з кожної ноги
10.Одна нога на степ-платформі, стрибки зі зміною ніг . 8р.
11.Біг з захльостуванням гомілки назад навколо степ-платформи. 1р.
12.Крок на степ-платформу + коліно «ні-ап», руки на поясі. 2 рази з кожної ноги
13.Крок на степ-платформу мах ногою в бік, руки в сторони.  2 рази з кожної ноги
14.Крок на степ-платформу закидання гомілки назад, руки на поясі. По 2 рази з кожної ноги
15.Стоячи колінами на степ-платформі, руками спертися на підлогу перед платформою, пряму ногу витягнути вгору. 4 маха вгору правою ногою, 4 лівою.
16.Сидячи на степ-платформі, спираючись ззаду руками, по черзі піднімати і опускати витягнуті ноги. 8р.
17.Вправа на дихання.
Вихователь. Діти, ми з вами пограємо у веселі естафети. Перша естафета «Переправа м’ячів на інший бік». Будьте уважними і зібраними.
(Діти, сидячи на платформах, тримаючись обома руками за краї, переправляють м’яч носочками ніг  один одному, на інший бік в обруч)


Вихователь. Всі впоралися із завданням. Наступне наше завдання «Подолай перешкоду». Для його виконання повернемо боком свою платформу. Вам треба перестрибнути через платформу. (Страхувати дітей, при потребі тримати за руку).

Вихователь. Останнє завдання для вас. Пройти з торбинкою на голові між платформами, тримаючи руки у сторони. (Стежити, щоб діти проходили між кожною платформою).

Вихователь. Ми з вами погралися, позмагалися, весело провели час. Підійдіть, будь ласка, усі до мене. Скажіть, вам сподобалося грати в ігри, веселитися? (Відповіді дітей).
Вихователь.Діти, ігри та вправи, які ми виконували, записували на відео. Я це відео відправлю електронною поштою лікарю Айболиту, щоб йому стало веселіше і він теж спробував виконувати вправи під музику. А на згадку про нас ми подаруємо йому наше фото з посмішками, яке зробимо зараз. (Фотографую дітей).

Немає коментарів:

Дописати коментар